Laatste paar dagen in Ghana... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Tijmen en Denise - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen in Ghana... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Tijmen en Denise - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen in Ghana...

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Tijmen en Denise

02 November 2012 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Hier nog even een kort verhaaltje over de laatste paar dagen in Ghana. Woensdag ochtend zijn we heel vroeg opgestaan om naar het dorpje met apen te gaan. De watervallen bleken helaas nog te ver weg te zijn van de plaats waar het hotel was om het in 1 dag te kunnen doen. Het hotel had een taxi voor ons geregeld en na ongeveer een uur rijden kwamen we er aan. Met een gids en een grote tros bananen gingen we de jungle in en ja hoor, daar kwamen de eerste aapjes al aan geslingerd! De aapjes die daar leven zijn Mona monkeys. Het zijn wilde dieren maar ze leven tussen de mensen en zijn er zo aan gewend dat ze niet bijten, krabben of aan je haren trekken. We mochten ze bananen voeren en ze kwamen soms met meerdere tegelijk op ons zitten, dat was echt heel erg leuk! Het was wel heel snel voorbij dus we waren al vrij vroeg weer terug bij het hotel. Toen hebben we lekker ontbeten en zijn we gaan zwemmen in het zwembad van het hotel. 's avonds nog lekker gegeten bij het hotel en donderdag ochtend zijn we weer met de bus richting Accra gegaan. Het was weer een hete lange rit en de rest van de dag hebben we dus een beetje rustig aan gedaan. Gisteren zijn we naar kantoor gegaan om de final version van de veldgids te ontvangen van de designer. Daarna zou Tijmen een eindgesprek hebben met z'n stagebegeleider. Die bleek echter geen tijd te hebben omdat hij net terug was uit Indonesie (en dat hadden we eigenlijk al wel verwacht en daarom een dag extra speling ingecalculeerd). Toen zijn we nog bij een organisatie langsgegaan om de veldgids te laten zien en die man was super enthousiast en wilde er wel meteen duizend bestellen!!! Vanmorgen weer naar kantoor gegaan en nu heeft Willem Albert wel tijd gelukkig. Wat ik op vang van het gesprek zijn er nog wat kleine dingetjes aangepast moeten worden maar is het verder allemaal dik in orde! Tijmen gaat dan zo na het gesprek nog wat laatste dingetjes verbeteren en dan gaan we de spullen inpakken en ons klaar maken voor de reis naar Marokko! We hebben er onwijs veel zin in en kunnen niet wachten!

Voor de laatste keer:
Veel liefs en groetjes uit Ghana

• 02 November 2012 - 13:13

Mike:

Leuk om wat van de veldgits te zien. Ziet er goed uit en ben benieuwd de rest te zien. Leuk joh die aapjes. Verder een goede reis morgen en tot het versalg van jullie vanuit Marokko. Misschien kunnenn we nog skipen dit weekend.

• 02 November 2012 - 15:15

Rinke:

Mooie veldgids, Heit is trots op jullie!! Wel apart op foto 3: Ghanese happy geit of koe met blaadje in de bek?
    Goede reis naar Marokko, laat even weten waar je landt en hoe de reisplannen zijn, dan kunnen we jullie opsporen..
    Succes !!

• 02 November 2012 - 21:53

Lilian:

Superleuk! Prachtige veldgids, complimenten! Saar ga je vast nog rijk van worden...... Wat een leuke foto's met de aapjes. Goede reis en heel veel plezier in Marokko!

• 06 November 2012 - 20:26

Anne-Marie & Gerben:

Hoi Tijmen en Denise,

Mooie veldgids hoor, leuk om daar ook foto's van te zien en wat fijn dat het allemaal zo goed ontvangen wordt daar. Het zijn zo te lezen wel hele heftige maanden geweest. Geniet dus lekker van jullie extra lange vakantie in Marokko.

Veel plezier daar.

• 07 November 2012 - 19:15

Cora Antonides:

Hoi Tijmen en Denise,

Jullie hebben super hard gewerkt,zeg!
    Leuk dat de boeren zo enthousiaast zijn. Het is blijkbaar een goed bruikbare gids.
    Gelukkig dat jij, Denise, weer opgeknapt bent, want ziek zijn is maar niks.
    Alsnog, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En een goed en gezond levensjaar toegewenst.
    Nu nog een heel fijne vakantie toegewenst in Marokko! Heel veel plezier, samen.

groetjes, Cora en mannen