Marokko deel 2 - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Tijmen en Denise - WaarBenJij.nu Marokko deel 2 - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Tijmen en Denise - WaarBenJij.nu

Marokko deel 2

Door: Tijmen en Denise

Blijf op de hoogte en volg Tijmen en Denise

14 November 2012 | Marokko, Essaouira

Bonjour!

Hier weer een nieuw verslag van onze avonturen. Het vorige verhaal eindigde dat we met een gids het stadje Fès hadden bekeken en bijna 2 leren jassen hadden gekocht die helaas toch iets te duur waren. We hadden toch wel erg spijt dat we de jassen niet hadden gekocht en zijn de volgende ochtend terug gegaan met het plan om de jassen als nog te halen. De auto geparkeerd en de coordinaten van de plek opgeslagen in de GPS zodat we de auto terug konden vinden. Gewapend met GPS, kompas (geen satelliet ontvangst in de smalle straatjes van de oude stad) en de kaart van Fès op zoek gegaan naar de leerlooiers wijk. Dat bleek iets lastiger te zijn dan gedacht... en bij de 3e straat rechts waren we al verdwaald! Geen idee waar we heen moesten. Na ongeveer 2 uur te hebben rond gelopen en een hele horde vervelende gidsen achter ons aangehad te hebben die ons overal naar binnen probeerden te lokken, hebben we de hoop opgegeven en met behulp van de GPS (Wat bijzonder goed ging) terug gegaan naar de auto. Die middag zijn we richting Meknès vertrokken. De tweede koningsstad waar we de volgende dag de stad hebben bekeken en na nog even over een markt te hebben rondgelopen hadden we het daar ook wel weer gezien en besloten we om de route een beetje om te gooien en langs de kust naar het zuiden te gaan in plaats van door het Atlas gebergte. Een tussenstop gemaakt in El Jadida waar we een goedkoop hotelletje vonden en 's avonds lekker zijn gaan eten. De volgende ochtend nog even het voormalige Portugese fort uit de middeleeuwen bekeken en daarna richting Essaouira vertrokken. We dachten onderweg wel ergens te kunnen tanken, maar er kwam geen tankstation. Toen het lampje begon te branden kregen we het toch een beetje benauwd en besloten we terug te gaan naar El Jadida via de kortste weg (hoofdweg). Gelukkig kwam er na 5 km al een tankstation waarmee het probleem snel was verholpen. De reis vervolgd over een prachtige route langs de Atlantische oceaan en tegen zonsondergang in Essaouira aangekomen waar we nu zijn. De oude (voormalig) Portugese binnenstad is een oud fort gebouwd op rotsen aan de Atlantische kust en is omringd door gigantische vestingmuren. Het lijkt net een kasteel! We hebben een leuk hotelletje midden in deze oude stad en zitten op loopafstand van de zee. We zijn het stadje al een paar keer rondgelopen om te kijken naar leren jassen of een mooie schoudertas voor Denise. De jassen zijn ondertussen gelukt! Voor een mooi prijsje allebei een leren jas gescoord. De tas hebben we nog niet gevonden... maar daar hebben we nog even voor. Verder zijn we lekker naar het strand geweest, waar het uit de wind prima vol te houden is. Vandaag een beetje aangerommeld en morgen weer op weg naar de volgende stad, Agadir. Hier willen we nog even relaxen aan het strand voordat we de woestijn in trekken en vervolgens via het Atlas gebergte weer naar het noorden gaan! 2000 km afgelegd en nog minimaal 1500 te gaan!

Groetjes uit Marokko

• 14 November 2012 - 19:36

Lilian:

Goh, wat een heerlijke reis en wat ben ik benieuwd naar jullie jassen! Wij tellen inmiddels de dagen af tot jullie weer thuis zijn! xxx

• 14 November 2012 - 22:35

Rinke:

Kreeg ooit in Tunesie 30 kamelen voor Moeps aangeboden, leek toen een goeie deal: je kunt ieder jaar een nieuwe jas uit een kameel halen, plus voor de familie en vrienden. Dus Tijmen trek je plan....Geintje mevrouw Sonneberg. Ze zien er prachtig uit, die jassen, en jullie ook trouwens. Stoer man. Ben benieuwd naar het Atlasgebergte, klinkt ruig! Geen 4 wheeldrive nodig? Bon voyage et toudelou, Rinke

• 14 November 2012 - 22:35

Rinke:

• 15 November 2012 - 15:23

MIke:

Mooie jassen joh. Ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen. Hoorde trouwens dat niet zonder gids de woestijn in moet gaan. Door jullie verhalen krijg ik ook zin een keer naar Marokko op vakantie te gaan. Dus noteer maar wat goede tips voor ons. Veel plezier verder. En natuurlijk goed weer. Groetjes, Mike